Ryby w diecie – tak czy nie?

0
Ryby w diecie – tak czy nie?

O rybach mówi się zazwyczaj w samych superlatywach. Jeśli regularnie będą gościć na naszych talerzach, mogą nam dostarczyć wielu cennych składników odżywczych. Za włączeniem ryb do codziennej diety opowiada się coraz więcej osób. Niestety, duże grono nadal sięga po nie zbyt rzadko.

Odpowiednio nasycone

Kwasy omega-3 znajdujące się w rybach mają pozytywny wpływ na działanie naszego organizmu. Pomagają unormować ciśnienie, walczą ze złym cholesterolem, wspierają nasze serce dzięki zmniejszeniu ryzyka choroby wieńcowej. Ryby są także zalecane osobom będącym na diecie. Wielonienasycone kwasy pomagają bowiem w procesie odchudzania. Najwięcej kwasów omega-3 znajdziemy w tłustych rybach. Do tej grupy można zaliczyć między innymi makrelę i śledzie.

Ryby dostarczają nam także pełnowartościowe, łatwo przyswajalne białko. Wartość odżywcza ryb jest naprawdę wysoka. Drobniejsze gatunki są doskonałym źródłem wapnia. Warto więc włączyć do swojej diety sardynki i jeść je regularnie. Zaleca się to szczególnie osobom, które z jakiegoś powodu nie mogą spożywać mleka.

Zdrowe jedzenie sprawia, że czujemy się lepiej i rzadziej chorujemy. Ryby z pewnością się do niego zaliczają. Dostarczają do organizmu witaminy A i D. Te z kolei są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Witamina D zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory albo choroby związane z układem krążenia. Witaminę A powinniśmy przyjmować, by długo cieszyć się dobrym wzrokiem.

Czy są jakieś minusy?

Niestety tak. Ostatnie zmiany klimatu wpłynęły także na ryby. Niektóre z nich są zanieczyszczone metalami ciężkimi lub drobinami plastiku, który ostatecznie trafia także do naszego organizmu. Aby tego uniknąć, warto wybierać zdrowe produkty od hodowców niestosujących antybiotyków i dbających o ryby.

Mimo wszystkich wątpliwości, ryby powinny regularnie gościć w naszych posiłkach. Pamiętajmy jednak, żeby wybierać ryby ze sprawdzonej hodowli. Ekologiczna żywność jest dla nas bezpieczniejsza i dostarczy nam potrzebnych składników odżywczych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here